16 Ocak 2010 Cumartesi

Bir üniversiteden çevreci adımlar - Balıkesir Üniversitesi Bandırma kampüsü


Şu anda Mavi Anahtar / Sivil Toplum ve Gönüllülük Eğitimi vesilesi ile Balıkesir Üniversitesi Bandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Hazırlık Bölümü binasındayım.
Mutluyum. 10 dakikalık arada içeriyi gezerken mutlu oldum, kendimi iyi hissettim ve şaşırdım. Binanın içinde neredeyse her köşede (düzenli aralıklarla) atıkları ayrıştırabilmek için kutular var. Kağıtlar için, plastikler için, piller için… Hepsinin içine tek tek baktım, öyle bizim Kadıköy’den alışık olduğumuz gibi pil kutularının içi sıkıştırılmış ambalaj kağıtları ile dolu değil, olması gerektiği gibi pil var içlerinde. Kağıt çöplerinde gıda atığı yok, yalnızca kağıt var, yine olması gerektiği gibi. Yani burada okuyan/yaşayan gençler çevreye duyarlı gençler, çöplerini gerçekten ayrıştırıyorlar.
Kendi üniversitem geldi aklıma. İstanbul Üniversitesi yani. 4 yıl oluyor ben mezun olalı, umut ediyorum ki değiştirmiştir. Benim zamanında ( yıllanmışlığı belli eden bir söylemdir bu) bırakın atıklarımızı ayrıştırmayı, atacak atık/çöp kutusu bulmamız bile marifet sayılırdı. Kantin (!) masalarına bırakırdık, oradan yere düşmeyen şanslı atıklarımız çöp kutusuna ulaşabilirlerdi. Fakat sınıflarımızda çöp kutucuklarımız vardı, yiğidi öldürsem de hakkını vermeliyim! İlk ders arasında dolup, taşarlardı orası ayrı bir mevzu.  Yine umuyorum ki değişmiştir.
Bugün, buradaki manzara pek keyifli… Bu manzaranın tüm şehri etkisi almasını diliyorum. Sanayisi bu kadar gelişmiş bir kentolan Bandırma, ev sahipliği yaptığı birçok çevre suçunun yanında belki güzel bir girişime de ev sahipliği yapar kendisi için, çevre için.
Yine umutla…
Resmi aldığım link: http://www.cartoonstudio.co.uk/images/kmeters/ABBwaste.jpg

Hiç yorum yok: