15 Mart 2010 Pazartesi

Sol memem, kitlem ve ötekiler

Çok korktum.

Cumartesi sabahı, olağan aylık regl sonrası meme kontrolümü yaparken sol mememde bir kitle buldum. Sonra belki doğal meme dokusudur, ben kaçırmışımdır diyerek bir daha, bir daha kontrol ettim ve orada gerçekten fındık büyüklüğünde oynak bir kitle vardı.

Hemen jinekolog aramaya çıktık. Ben bugüne kadar meme muayenelerimi hep jinekologlara yaptırdığımdan yine onlara gittim. Fakat jinekolog meme ile genel cerrahinin ilgilendiğini, Ayvalık'taki genel cerrahın da yurt dışında olduğunu söyledi.

Benim stresim iki katına çıktı bu arada. Ne kadar soğukkanlı olsam da, bu garip bir korkuydu doğrusu ve çok da hakim olamadım kendime.

Sonra dün gece Bandırma'ya geldim. Bu sabah doğru buradaki Genel Cerrah'a. Hemen bir kontrol, ultrasound ve teşhis! Fibroadenom. Türkçesi, kanser değilim! Yaşasın, yırttım! 17 mm büyüklüğünde bir kitlem var, iyi günlerde kullanmam dileği ile.

Nedir bu fibroadenom? Öğrenelim,

http://www.memekanserinedir.com/modules.php?name=News&file=article&sid=12539

Altı ayda bir kontrole geleceğim. Normalmiş, her genç kadında görülebilirmiş.
(Merak edenler, yukarıdaki linkten detaylı bilgiye ulaşabilirler.)

Bir de ısrarla doğum kontrol haplarını kullanmamamı söyledi doktor. Bu haplar, tüm kanser türlerine yakalanma olasılığını azaltmasına rağmen, meme kanserine yakalanma olasılığını arttırıyor. Bir sürü başka korunma yöntemleri var, onları tercih edin dedi, ısrarla. Ben de buradan kadın arkadaşlarıma iletiyorum.

Evren bana kist konusunda 26 yıllık ömrümde çok bonkör davrandı. Baştan aşağı her yerim kist dolu. Önce sağ ayağım. 9 yaşımda çivi batması sonucu oluşan ve kronikleşen kistlerim var. Sonra yumurtalıklarım. Bir türlü zamanında çatlamayan yumurtalarım kistlere dönüştü, polikistover sendromu teşhisi ile sonuçlanan ve benimle yaşayan kistlerim var. Ve son olarak sol mememdeki fibroadenom'um. Şimdilik 17 mm.

Yeni evine hoş geldin fibroadenom! Arkadaşlarınla tanış bir an önce, seninle iyi geçinmeye çalışacağız.

Ben yine yırttım ya, bu bana yeter!

Şimdi bunun üzerine dinlemek istediğim şarkı,

Alanis Morisette - You learn

http://fizy.com/s/11cr2a

Hiç yorum yok: