9 Mart 2010 Salı

Yenilmez / Invictus




Birkaç hafta önce sinemada, Nelson Mandela'nın hayatından bir kesiti anlatan 'Yenilmez' isminde bir film izledim.


Oyuncular, Morgan Freeman ve Matt Damon idi. 

Uzun zamandır ilk defa bir filmi izlerken bu kadar ağladım sanırım. Belki son zamanlarda hayatımı, doğrularımı, işimi, mücadelesini verdiğim iyi yaşamı anlamlandırmaya çalıştığım içindir, orasını tam bilemiyorum ama ağladım. 

İyi geldi, çok iyi geldi. Son zamanlarda, iyi ki gittim dediğim bir film 'Yenilmez'. Hepinizin izlemesini isterim.

Filmin ortasında arkamda oturan gençlerden biri ' Oğlum, niye elalemin liderinin hikayesini izliyoruz ki, bizim ülkemizin de var liderleri, onları izleyelim, ne işimiz var burada' dedi. Belli ki, bu filmin seansı uyduğu için girmişler. Neyse ki sol omzumdaki dürtmedi, dönmedim arkamı. İçimden söyledim tabi ' Ya bu filmin hedef kitlesi kesinlikle sensin, ya da bu film sende şu cümleden başka bir etki yaratamayacak'. Ben bunları (içimden) söylerken, cep telefonundan Nelson Mandela kim diye araştıran gençlerden bir diğeri, 'oğlum önemli bir adammış lan bu' dedi. Sevindim, cep telefonundaki interneti o an için sevdim :) 

Kendimi de, o gençleri de, filmi de, düşüncelerimi anlamlandırma çabamı da sevdim Yenilmez'i izlerken. Mutlu oldum.




2 yorum:

nox dedi ki...

http://en.wikipedia.org/wiki/Invictus

şiirin Türkçesinin kaynağı:
http://kimbu.asosyal.org/yenilmez.wtf

Beni saran gecenin içinden
Mezar kadar kara, baştan başa
Şükrederim Tanrıya bana verdiği
Fethedilmez Ruh için
Ne ürktüm ne bağırdım
Şartların pençesine düştüğümde bile
Kaderin sopasıyla kanadı da başım
Yinede boyun eğmedim
Öfke ve gözyaşı dolu bu yerin ötesinde
Beklemiyor başka hiçbirşey gölgelerin dehşetinden
Yinede korkmaz bir halde
Yılların yılgınlığı ve tehditi
Buluyor ve bulacak beni
Kapı ne kadar dar olsada
Cezalarım ne kadar ağır olsada
Kaderimin efendisi de ruhumun kaptanı da benim…

nox dedi ki...

filmin ismi "Unbreakable-Ölümsüz" filmini anımsatıyor.gecenin bir saati son 40 dakikasından yakalayıp izlediğim, birkaç yıl sonra yeniden yayınlanırken anımsadığım film.

herneyse, söze gerek yok,teşekürler tanıtım için